Van Brisbane naar Coffs Harbour - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Kim, Sarina Grievink - WaarBenJij.nu Van Brisbane naar Coffs Harbour - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Kim, Sarina Grievink - WaarBenJij.nu

Van Brisbane naar Coffs Harbour

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim, Sarina

04 November 2015 | Australië, Brisbane

We zijn de 1e dag in Brisbane naar een berg; “mount coot-tha” gereden waar we een mooi uitzicht hadden over de stad. ’s Middags zijn we nog even Brisbane in geweest. Er loopt een rivier door de stad waar je met een gratis ferry op verschillende punten in/uit kan stappen. Wij zijn alleen even de stad in geweest om wat boodschappen te doen. De dag erop hebben we het wat uitgebreider gedaan. We zijn eerst naar de aangelegde lagoon gegaan in de stad. “The south bank”. Het was net een echt strand. Het was een mooi plaatje zo met de skyline en verschillende bruggen op de achtergrond. We hebben geluncht in een parkje naast de lagoon, en we zijn nog even over de markt gelopen. Daarna hebben we een iets langer tochtje met de boot gedaan om nog wat meer van de stad te zien. De dag erop hebben we weer een eiland bezocht. We waren er met een uurtje varen. Onderweg zagen we dolfijnen in het water, best dichtbij de boot. Het was helaas maar voor heel even, want ze gingen vrij snel weer onder water. We zaten heerlijk op het dek in het zonnetje dus een uurtje varen was zo voorbij. Op het eiland gingen we nog een half uurtje met de bus om vervolgens aan te komen bij het beginpunt van een wandeling die we wouden gaan doen. “the North Gorge walk”. Dit wandelpad bracht je naar mooie uitkijkpunten. En wat was het prachtig, de kleuren van het water waren zo verschillend en allemaal zo mooi en dan die prachtige witte zand stranden. We kwamen bij rotsen waren we zeker een uur of misschien wel 2 gezeten hebben. We hadden uitzicht op scholen dolfijnen die speelden met de golven, schildpadden die rondom de rotsen boven kwamen en weer verdwenen, en ook opnieuw zagen we een walvis met een kleintje. Erg indrukwekkend en zo ontzettend genoten. We hebben het pad zelfs 2x gelopen en het bleef de moeite waard. Ook zijn we het strand nog even op geweest, en we hebben opnieuw kangoeroes gezien, dat blijven leuke beesten. De dag erop hebben we in het aangelegde strand gezwommen in de stad Brisbane en lekker in het gras gelegen. Dat was heerlijk en ook mooi. Jij ligt in het water wat het gevoel van de zee en het strand geeft, je kijkt uit over de skyline van Brisbane, je ziet de bruggen die druk bereden worden. Heerlijk toch. De dagen die volgden waren regenachtige/bewolkte dagen en hebben we niet heel veel gedaan. We zijn nog wel naar een outlet winkelcentrum geweest. Helemaal niet handig natuurlijk aangezien we niet echt veel plek over hebben in onze backpacks ;) Toch hebben we beide wat gekocht en moesten wij ons verder inhouden. Er was ook een markt dus hier konden we mooi weer wat inkopen doen. ’s Avonds kwamen bij een camping aan waar ze ook een slaapzaal hadden met 8 bedden voor 5 dollar meer dan wat we moesten betalen voor een campingplek. Het was flink aan het regenen dus dit leek ons een prima optie. Een keer weer uit ons campertje. Helaas waren de bedden niet heel veel beter en was het er koud maar ach, wel wat meer bewegingsruimte en we hadden de lodge voor onszelf. Op de douche vond ons volgende spin avontuur plaats. Kim stond al bijna onder de douche toen Sarina zich rot schrok. Ja hoor weer zo’n grote, op de grond bij de douche. Sarina haalde de spuitbus en Kim mocht hem niet uit het oog verliezen. Eenmaal terug heeft Kim het op de spin gespoten maar hij liep door het doucheputje in. Ai, daar was Sarina niet blij mee. Toen maar besloten om de hete kraan te laten lopen om vervolgens een douchehokje verder als nog te gaan douchen. Dat was de snelste douche tot nu toe. Haha. Ook dat hebben we weer overleefd. We zijn de dag erop naar een national park geweest en hebben daar weer een lookout punt op gezocht bovenop de Tamborine mountain. Helaas was het vrij bewolkt dus konden we niet mega ver kijken. Daarna hebben we de “Purling Brook Falls” opgezocht. Na een paar mindere dagen staat er weer wat leuks op de planning. We zitten bij de Gold Coast en we willen een boot tocht gaan maken langs de kust en ook gaan we een bridge bezoeken en nog naar een grot toe. We kwamen bij toeval nog een best grote markt tegen waar we even over heen zijn gegaan en daar hebben we wat leuke souvenirs gekocht. Rond 16:00 uur in de middag kwamen we aan bij onze camping. Een vriendelijke man die de camping runt liet ons een enorme slang zien. Die had daar een fijn plekje gevonden in de schuur. Het was er dus 1 uit de natuur. Gelukkig vertelde hij erbij dat hij ongevaarlijk was. Pfieuww dat stelde me gerust. We hebben onze tas gepakt en zijn te voet een pad gaan volgen richting the natural bridge, waterval en grotten. Het was door een bos heen. Er was een soort van pad gemaakt en er hingen lintjes om niet te verdwalen. Deze konden we dus gewoon volgen. Bij het beginpunt aangekomen zijn we de route gaan lopen. Prachtige natuur weer. En er was een prachtige waterval. Hierbij zat ook de grot die we later opnieuw zouden bezoeken als het donker zou zijn. We hebben eerst de route uitgelopen en hebben vervolgens ons mee gebrachte brood gegeten. Toen was het wachten tot het donker zou zijn. Toen het schemerig werd zijn we richting de grot gegaan, toen we daar aankwamen was het inmiddels al vrij donker. En de reden dat we daar in het donker heen gingen, was om de glow worms te zien. Het was bijzonder en mooi om te zien. Allemaal kleine lichtjes in de grot. Soms zag je ze vliegen en dan hadden ze een knipperlichtje. Om ze op de foto te krijgen was niet te doen. Je ziet alleen maar licht puntjes terwijl je in real life nog best een mooi zicht had. Daarna zijn we langs de weg terug gelopen. Dat was best eng. Het was super donker, en het voelde alsof je ergens heel erg buitenaf liep. De geluiden uit de natuur waren dan wel weer mooi om te horen. De volgende dag zijn we op tijd vertrokken om een boot tocht te maken bij Paradise Beach. Het was een tocht langs de kust. Het stelde achteraf niet heel erg veel voor, maar ach lekker op de boot was best fijn. ’s Middags zijn we de zee nog even in geweest. Er was een sterke stroming, maar wel even heerlijk. De volgende dag zijn we naar Byron Bay gegaan. Ook daar weer een route gelopen, de berg op. Bovenop de berg was een light house. Hier hebben we een rondleiding in gehad. We hadden een mooi uit zicht. Bergen, rotsen, stranden, groene bossen. Nu rijden we richting Sydney. Onderweg stoppen we bij mooie punten of zoeken we een mooi plekje om te lunchen etc. We zijn bij Iluka naar een strand geweest waar een heel mooi stuk met rotsen lagen. De golven spatte er tegenop vanuit zee. We zijn via de rotsen naar dit punt toe gelopen om wat foto’s te maken. Sarina wou nog op de foto, met op de achtergrond de golven die omhoog kwamen bij de rotsen. Dat was een leuk idee. Ze kwamen niet erg hoog maar toch, Kim ging vervolgens ook op een plekje staan en ja hoor, op dat moment kwam er dus wel een hele grote golf, over Kim heen. Drijf en drijf nat. Vervolgens was de foto ook nog mislukt. En toen we hem opnieuw wouden maken met een hoge golf,( Kim was toch al nat) toen kwamen er alleen maar kleine golven. Helaas. Daarna hebben we nog een tijdje bij een picknick plek gezeten aan de rivier en hier hebben we gegeten. We zijn doorgereden naar Coffs Harbour.