Coffs Harbour richting Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kim, Sarina Grievink - WaarBenJij.nu Coffs Harbour richting Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kim, Sarina Grievink - WaarBenJij.nu

Coffs Harbour richting Sydney

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim, Sarina

12 November 2015 | Australië, Sydney

We zijn weer langs de snelweg bij een gratis plekje gestopt om voor een nachtje te blijven staan. Er zou alleen een wc zijn. Nou prima dachten wij. We kwamen al wat later op de dag aan en hadden ook geen andere optie in de buurt. Nu maar hopen dat de wc’s te doen zijn. Helaas troffen we een oud houten geval aan, met 1 heren en 1 dames wc. Je rook hem al van meters afstand. Zo goor. Ik ging al bijna over m’n nek van die lucht. Laat staan dat ik het hokje nog in moest. Toch moest ik heel nodig plassen, dus maar een vest om m’n mond/neus heen getrokken en heel snel gegaan, pff nooit meer. Daarbij moesten we nog koken en het begon al schemerig te worden. Toen we eenmaal konden eten was het al donker en we kregen bezoek van muggen. We hadden al een lange broek aan gedaan toen het schemerig werd en een vest maar Kim had nog slippers aan. Dat plekje wisten ze te vinden. We hebben snel gegeten, de afwas voor de volgende dag laten staan en snel ons campertje ingegaan. Toen was het resultaat bij Kim al; 25x geprikt in 1 voet en op de andere voet ook zo’n 20x, en dan nog een aantal op mijn handen en pols en op mijn oor. Sarina had wel dichte schoenen aan maar met half sokjes. Ze hadden haar precies tussen de onderkant van haar broek en sok in, een aantal keer geprikt en ook nog eens 3 in haar gezicht. Pff wat een jeuk hebben we zo’n 3 dagen lang gehad. We zijn in Coffs Harbour naar een koala hospital geweest. Helaas hadden we op deze dag alleen maar regen, aan 1 stuk zo door. We dachten dat het binnen zou zijn en dat we ook konden kijken vanuit de hal naar behandelingen. Dit was helaas niet het geval. Er waren buitenverblijven waar de koala’s zaten die alweer bijna beter waren. En er was 1 ruimte vanuit buiten waar de behandelingen plaats vonden waar je wel door naar binnen kon kijken maar die waren er op dat moment niet. Wel lagen er boeken met allerlei verhalen wat ze daar precies deden en per koala was er omschreven waarom hij daar is gekomen etc. De 1 door een bosbrand, de andere door een aanrijding of een ziekte. Op zich als nog interessant maar ook naar om die foto’s te zien en de verhalen erbij te lezen. We hebben veel gereden want met zo’n weer kan je toch niet veel doen. Onderweg zijn we nog weer gestopt bij een lookout. De dag erna zijn we naar Port stephens gereden en hier hebben we lekker aan het water gekookt. Later zijn we naar het strand gereden en hebben hier heelijk gerelaxt. Tot dat het zonnetje weer weg ging. Het is erg wisselvallig de afgelopen dagen. Maar gelukkig regent het niet aan 1 stuk zo door. We hebben ook al een paar keer onweer gehad met 1x best dichtbij. We zagen het een paar keer flink inslaan. Een flits recht naar beneden. Ook flinke buien, die de ruitenwissers amper aan konden en dan later schijnt het zonnetje weer. We zijn nu bij Sydney. Helaas ook wisselvallig. Hopelijk komt er beter weer aan want we hebben nog een lijstje met wat we hier willen gaan doen. We zijn naar de stad geweest en hebben een beetje rond geslenterd en we kwamen voor een wandeltour, een andere dan die we eerder hebben gedaan (toen we net waren aangekomen waren in September). Deze begon om 18:00 uur ’s avonds. En duurde tot 19:30 uur. Toen was het nog licht. Er was een gids bij die verschillende dingen vertelde bij allerlei punten. Na de wandeling hebben wij een plekje gezocht waar we mooi zicht hadden op de Harbour Bridge, skyline en het opera house. In het donker zag het er erg mooi uit met al die lampjes. De dag erop zijn we op tijd vertrokken naar de blue mountains. Hier zijn we met een skyway, cableway en de railway geweest. De 1e ging van de ene berg na de berg tegenover, onder je zat allemaal regenwoud, je zag watervallen en je keek oneindig ver, ook had je vanuit hier een mooi zicht op de three sisters. (Een bekende rotsformatie) De andere 2 gingen naar beneden naar het rainforest en terug. Het was de steilste trein die er bestaat. Het leek wel een achtbaan maar dan langzamer. We hebben verschillende routes gewandeld en hadden er een super weertje bij. Het was weer ongelofelijk mooi daar. Het uitzicht was prachtig, de natuur erg mooi, en de verschillende mogelijkheden om er te komen waren ook leuk om in te zitten. Deze komt ook zeker in mijn top 5. Wauw, zo mooi! Een dag later zijn we naar Bondi beach geweest, prachtig wit strand, helder water, surfers, lifeguards. Daar konden wij wel even lekker relaxen. ’s Middags zijn we opnieuw het centrum van Sydney in geweest en hebben we nog even over de Harbour Bridge gelopen. Morgen verlaten we Sydney voor Canberra, de hoofdstad.