Richting Brisbane - Reisverslag uit Beerwah, Australië van Kim, Sarina Grievink - WaarBenJij.nu Richting Brisbane - Reisverslag uit Beerwah, Australië van Kim, Sarina Grievink - WaarBenJij.nu

Richting Brisbane

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim, Sarina

24 Oktober 2015 | Australië, Beerwah

De dag na mijn verjaardag zijn we naar Mission beach geweest en daar hebben we een heerlijk plekje aan het strand gevonden om te lunchen. Het waaide er wel behoorlijk, maar om lekker even uit te waaien was het prima. Onderweg kwamen we nog weer wat Walibi ‘s tegen. Daarna zijn we door gereden naar Innisfail. Onderweg kwamen een wilde cassowary tegen. Dat was helemaal leuk om te zien. Prachtig beest maar ook zo gevaarlijk. Na een stukje rijden hebben we een mamu tropical skywalk gedaan. Opnieuw door een regenwoud, maar dan was er een hele constructie geplaatst om naar een hoger punt te komen. Onderweg kwamen we verschillende uitkijk punten tegen die een geweldig uitzicht gaven. Het was een self quided audio tour. Dat hield in dat we een kastje om onze nek hadden hangen met oordopjes en onderweg kwamen we dan paaltjes tegen met een nummer, dat nummer konden we dan afspelen en dan kregen we informatie over het stuk dat we gingen lopen. Het was een beetje regenachtig deze dag maar dat paste eigenlijk wel bij het gebied. Het klaarde tussendoor gewoon weer op. Op 1 stuk konden we heel hoog naar boven via een trap. Deze trap had helaas gaten in de treden en ik (Kim) heb best wel hoogtevrees dus dat was best lastig maar ik heb het wel gedaan. Het uitzicht was onbeschrijfelijk mooi! Er stond een bankje op het platform en daar hebben we onze meegebrachte lunch gegeten. Dat voelt echt heel bijzonder. We keken uit op bergen, een riviertje, en naast ons zaten de toppen van de hoogste bomen. Het zonnetje scheen zelfs. Perfect dus. Maja dan weer naar beneden pff. Dat was nog enger. Op zondag hebben we weer een stuk gereden. En zijn we op verschillende plekken gestopt om te genieten van de omgeving. ’s Avonds kwamen we aan bij onze camping. Ook deze weer op een unieke plek. We stonden aan het strand. Als we dus de volgende ochtend wakker zouden worden, keken we over de zee uit. Hoe heerlijk is dat. We hoorden de wind en zee op de achtergrond. Maandag zijn we naar Townsville gegaan. Hier hebben we een behoorlijke klim gedaan. We hadden er over gehoord en gelezen, het zou een mooi uitzicht geven over de stad. Maar eenmaal begonnen was hij behoorlijk zwaar. We zaten ook nog zo’n beetje op het warmste punt van de dag en de zon scheen behoorlijk. Onderweg kwamen we ook allemaal lokale mensen in sportkleding tegen, we begrepen wel waarom. Ook voor hun was het zichtbaar en hoorbaar zwaar. Eenmaal boven had je inderdaad een mooi uitkijk punt. Op dinsdag zijn we naar Magnetic Island geweest met de boot. Hier hebben we een route gewandeld om koala’s te spotten. We hebben er 1 gezien in de boom langs het pad, hij lag te slapen. Ook zijn we nog naar een baai geweest om te snorkelen. Heerlijk om te doen. Helaas vloog de tijd en hadden we niet zoveel tijd daarvoor. Maar het eiland was prachtig. Hier hadden we ons nog wel langer kunnen vermaken. Maar op woensdag zijn we weer verder gegaan. We hebben een flink eind gereden en uiteindelijk gestopt bij whitsunday Beach. Wauw, we dachten al mooi helder blauw water gezien te hebben, maar dit was echt nog tig keer zo mooi. Het was turquoise van kleur. Daar hebben we dus ook even heerlijk bij gezeten. Toen kwam het dilemma. Wel of niet naar whitsunday Island? De 1 zegt skippen, het is zonde van je geld. Het is mooi maar er zijn zoveel dingen net zo goed mooi. De ander zegt dat je het gezien moet hebben. De prijzen zijn niet erg aantrekkelijk en een groot budget hebben we niet dus soms moeten we dingen helaas laten. Gelukkig hebben we het mooie water en strand vanuit deze kant gezien. We hebben dus besloten om toch verder te rijden. Onderweg naar onze volgende camping kwamen we ontzettend veel aangereden walibi’s en kangoeroes tegen, dat was wel een naar gezicht. De borden hebben we al veel langs de weg gezien dat er kangoeroes over kunnen steken maar zoveel dode beesten niet. Ook zagen we een veld vol met levende kangoeroes langs de weg, dat was dan wel weer leuk. We stopten bij een campingstop die bij een tankstation zat. Gratis en dan nog kosteloos warm douchen ook. Heerlijk. Dat hebben we nog niet eerder gehad. Morgen rijden we door naar een stadje dat “Sarina” heet. Daar moeten we wel even kijken natuurlijk. We zijn naar Sarina beach geweest en we hebben daar geluncht. Toen zijn we door gereden naar Bunderberg. Hier heb we een camping opgezocht aan een rivier. De 2e nacht was gratis en met stroom dus we zijn 2 nachtjes gebleven. De 1e dag kwamen we al later aan dus zijn we alleen even naar de stad gewandeld. De 2e dag hebben we ’s morgens boodschappen gedaan en zijn we ’s middags naar het strand geweest. ’s Avonds hadden we een lekker relaxt avondje gepland. Een filmpje kijken met een wijntje en wat snacks. Dit pakte iets anders uit want op deze avond maakten wij ons engste moment tot nu toe mee. Er liep een gigantische spin over ons campertje. Sarina is er als de dood voor maar ook ik (Kim) vond deze echt niet leuk. En jawel, hij kroop in een gleuf bij de motorkap. We waren zo bang dat hij ergens door naar binnen zou kunnen komen maar even later kroop hij er weer uit maar ging hij opnieuw een gleuf in bij het raam bij de voordeur. We hebben de “buurman” erbij gehaald want we wouden deze spin weg hebben voordat hij wel een plekje of kans kreeg om binnen te komen. Ook kwam er al een “buurvrouw” van de andere kant aan omdat ze ons waarschijnlijk hoorde. De buurman vertelde dat we wel de juiste man hadden gevraagd want hij heeft dit 30 jaar voor zijn beroep gedaan. Enge/gevaarlijke beesten bij mensen weg halen. Hij had een spuitbus bij zich en spoot dit op de spin. Hij kromp wat in elkaar maar liep wel onder het busje weg en we zagen hem niet meer, maar volgens deze man zou hij het niet overleven. Het had 5 min nodig. Niet volledig overtuigt zochten wij de spin onder de auto, zonder resultaat. De “buurman” gaf ons de bus uit voorzorg. We mochten hem de volgende dag wel weer terug brengen. Hij ging terug naar zijn camper en wij bleven nog even kijken, we hebben ons campertje nog verzet, maar geen spin meer te vinden. Toen toch maar in ons campertje gaan zitten en onze laptops aangezet voor een serie i.p.v. film wat de avond was alweer bijna voorbij. Toen bleek de stroom niet goed aangesloten te zijn dus Sarina checkte de kabel nog even, en jawel; ”Kim!!, Spuitbus!!” Onze spider was back! De spuitbus was onze redding want Kim spoot het erop en ook de buurvrouw had de kreet van Sarina gehoord en was aangesneld naar ons campertje om vervolgens nog even op de spin te gaan staan. Nu was hij toch echt dood. Het was de huntsman spin. En dan moet je nog gaan slapen, pff dat was een slecht nachtje! De volgende dag hebben we de “buurman” een nieuwe bus gebracht. Want wij hebben de bus gebruikt om alle openingen in te sprayen. Dat gaf de “buurvrouw” nog als tip. Dus hij was al een stukje leger geworden. Nu hebben we er zelf ook 1 voor een volgende keer, die hopelijk niet komt. ;) We zijn naar Herverd Bay gereden. Opnieuw een prachtig strand met een turquoise zee. We hebben er een stuk langs gewandeld en we hebben een nieuwe trip geboekt voor de volgende dag. Whale watching. We hadden geluk want we hadden de mooiste tour gehad van de afgelopen week. We hebben een aantal mama’s met een kleintje gezien en ze waren actief. Ze sprongen zo af en toe omhoog of gebruikten alleen hun vinnen. Leuk gezicht. We zijn half 10 vertrokken, en we waren 16:00 uur weer terug. Super dagje. Op de terug weg zijn we langs de kust van Fraser Island gevaren. Prachtige witte stranden met bergen, super mooi gezicht zo vanuit de boot. ’s Avonds liep er een wasbeertje op onze camping, vlakbij ons campertje. We hebben ondertussen al heel wat wildlife gespot. Op de laatste dag in Herverd Bay zijn we nog de pier op geweest. Deze was 1km lang. Het water is er super helder dus we zagen de vissen/roggen in het water zwemmen. Aan het einde van de pier stonden er een heleboel vissers, die druk bezig waren een grote vangst te vangen. 1 had er een kleine haai gevangen. Aan het begin van de middag zijn we doorgereden naar onze volgende camping. Daar zaten we op een camping met veel vaste campinggasten. Een beetje typisch maar wel vriendelijk en behulpzaam. De dag erop zijn we naar de dierentuin van Steve Irwin geweest. Alles stond in het teken van hem en dat was een mooi gebaar naar hoe hij was, en wat hij graag deed. Er stonden overal foto’s met hem met de dieren in het wild, er werden filmpjes gedraaid etc. Er is een weg naar hem vernoemd in de buurt van deze dierentuin en zo stond er nog veel meer in het teken van Steve. Ook waren er veel verschillende krokodillen te zien in het park. Hij stond ook wel bekend als crocodile hunter dus dat was te verwachten. Verder waren alle dieren wel te vinden die in Australie leven en een stukje Afrika kwam terug. Als je dan ziet en leest dat deze dieren hier leven hoop je ze toch echt niet tegen te komen. De koala’s mochten we aaien, de kangoeroe’s voeren en aaien, we hebben 2 shows gezien met onder andere krokodillen en vogels. Een leuke dag weer. Maar het was ook ontzettend warm/broeierig. Later kwam er ook onweersbuien. Gelukkig trokken ze er langs en ging het er niet heel hard aan toe. De dag erop zijn we doorgereden naar Brisbane.

• 29 Oktober 2015 - 20:54

Dick Wikkerink En Henriette Luiten:

We kregen van jullie moeder de tip van deze site;leuk om te volgen.Nog een fijne tijd en heel terug komen!