Van Sydney naar Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Kim, Sarina Grievink - WaarBenJij.nu Van Sydney naar Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Kim, Sarina Grievink - WaarBenJij.nu

Van Sydney naar Melbourne

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim, Sarina

23 November 2015 | Australië, Melbourne

De rit naar Canberra was erg mooi. Groene heuvels en bergen met allerlei soorten bomen. Vooral veel Dennen o.i.d. Dat was heerlijk rijden daar. Canberra zelf vonden wij erg tegen vallen. En dat is dan de hoofdstad. Er was eigenlijk niks bijzonders te doen. (op museums en tuinen na dan). We hadden in Sydney ook al gehoord waarom Canberra als hoofdstad is benoemd. Eigenlijk was er een strijd tussen Sydney en Melbourne voor deze titel maar hier kwamen ze onderling niet uit en hebben ze het tussenliggende Canberra aangewezen tot hoofdstad van Australië. Wij vonden persoonlijk Sydney meer als hoofdstad overkomen. We hebben er 1 nacht overnacht en we hebben hier de mooiste sterrenhemel gezien. Zo mooi helder en zoveel sterren. Het was ook helemaal rond, dat vonden wij nog het gekste. In een halve boog. Normaal zie je ze alleen boven je maar nu dus ook naast je. De dag erop hebben we eigenlijk alleen even door de stad gelopen en we zijn naar een berg gereden waar je uitzicht had over de stad en aan de andere kant de natuur. Dat was het dan wel, we zijn dan ook niet lang gebleven en zijn doorgereden naar Melbourne. We kwamen er op zondag middag aan. Er was een markt waar we even over heen zijn gelopen. Verder hebben we nog niet veel tijd gehad om meer te zien en doen. We gaan eerst de Ocean road rijden. We hebben er 2 dagen over gedaan. 1 dag heen en 1 dag terug. Met onderweg prachtige stops voor prachtige uitkijk punten, wandelingen. Wat was dit weer een hoogtepunt zeg. Erg mooi allemaal. O.a. de 12 apostelen. Prachtig die rotsen in de zee. Ook het water was weer mooi blauw van kleur. En het rijden was alleen al heerlijk. Een rit langs de zee met aan de andere kant bergen, rotsen, regenwouden etc. Super om weer gedaan te hebben. Ook hebben we in de zee nog een zeehond gezien en kwam er onderweg een slang de weg oversteken. Ook hebben we weer koala’s gespot en kangoeroes en mooie vogels. Wat een genieten weer. Omschrijven kan bijna niet, je moet het gezien hebben. Maar de foto’s geven een aardig beeld. En toen kwam de dag dat we ons campertje weer in moesten leveren. Ik heb het eerste en laatste ritje gereden. Opgehaald en terug gebracht. Toch jammer, het went zo snel om te gaan en staan waar je wil. Het geeft een soort vrijheid maar ook is het in de stad weer niet handig. Ach ja, alles heeft z’n voor en nadelen. Nu mogen we weer met onze zware tassen gaan sjouwen. Dat valt weer even tegen. De 1e nachten zijn geboekt. Met 10 man op een gemende kamer. Dat is voor het eerst. Gemend hebben we nog niet eerder gehad en ook het aantal was voor we ons campertje hadden minder, maar het is prima te doen en we blijven 4 nachten. We hebben een wandeltour van 2,5 uur gedaan met een gids in het centrum van Melbourne, hij liet ons verschillende plekken zien en vertelde er wat bij, en ook vertelde hij wat over de geschiedenis. Zo hebben we al een mooi beeld van Melbourne gekregen. We hebben daarna zelf nog even door het centrum gelopen. De dag erop hebben we vooral besteed aan de voorbereidingen op Tasmanië. We zijn begin van de avond nog met de tram naar de Esplanade gegaan. Hier komen na zonsondergang pinguïns aan land. We moesten dan de pier op lopen, en aan het einde van de pier in de zee, lagen er rotsen langs de pier. Ze gaan dan tussen de rotsen zitten en vertrekken de volgende ochtend weer bij zonsopgang. Ze maken hier ook hun nesten. Het was super leuk om deze dieren in het wild te zien. Het waren kleine exemplaren. Grappige beestjes zijn het. Ze zijn ook behoorlijk snel. Gelukkig hebben we er een paar mooi op de foto en filmpjes gekregen toen het nog niet zo mega donker was. Daarna lukte de foto’s niet meer want je mocht geen flits gebruiken. Nog 1 dagje Melbourne en dan vertrekken we voor 7 dagen naar Tasmanië en dan zit de reis er in Australië op en vliegen we verder naar Nieuw-Zeeland.